I Am Sorry.



Assalamualaikum dan salam sejahtera.






Kepada anda yang mengenali diri ini, saya ingin memohon maaf untuk segala kesilapan yang telah saya lakukan. Kata kata, tingkah laku, kekadang tanpa sedar telah mengguris hati orang yang berada di sekeliling saya. Saya amat menyesali nya dan berjanji kepada anda semua, kesilapan tersebut tidak akan berulang lagi.  Benar, umur saya masih setahun jagung, masih banyak yang perlu saya belajar untuk memperbaiki diri yang tidak pernah sempurna ini. Dan untuk itu, nasihat serta teguran anda amatlah diperlukan agar saya sedar akan kesalahan tersebut. Terima kasih kepada yang sudi menegur, saya hargai nya sangat sangat. 


" Memohon maaf dan memaafkan kesalahan orang lain adalah amalan yang sangat mulia. Memaafkan kesalahan orang lain dapat mematang kan diri kita, baik dari segi pemikiran mahupun perbuatan kita. Begitu juga dengan meminta maaf. Walaupun orang tersebut belum memaafkan kita, namun kita perlu berusaha untuk memohon maaf dari mereka juga. Barulah hidup kita akan menjadi lebih tenang dan bahagia. Apa pun, yang penting biarlah kita memohon maaf dan memaafkan dengan hati yang ikhlas, bukan untuk kepentingan diri sendiri semata mata."




p/s : saya minta maaf.

No comments: